

Ford Mondeo ST-Line AWD liftback diesel vs. Ford Mondeo Titanium Hybrid kombi – Čo dáva väčší zmysel?

„Naftové automobily sú už istý čas neprávom šikanované, ale stále dávajú zmysel a ešte veľmi dlho zmysel dávať budú. To je len krátka úvaha na začiatok, aby sme v tom mali jasno.“
Ako prvý prešiel testom Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi AWD.Nádherná šedá metalíza (limitovaná – Stealth), krásne 19“ disky a ST-Line bodykit je kombinácia, ktorá vás bude zaručene baviť. O dizajne netreba veľa hovoriť, naňho sa treba pozrieť. Tento model je už pomerne známy, ale testovaný kus pochádza z limitovanejšej edície, ktorá vás zaručene odlíši. Mohutný predok s objemnou maskou chladiča v čiernom prevedení doplnili úzke LED svetlomety s dynamickým natáčaním do zákrut a funkciou automatického prepínania režimov (Ford Dynamic LED).
Profil Mondea tvoria ostré prelisi a elegantne sa zvažujúca strecha s krátkou hranou piatych/kufrových dverí mu dodáva na šarme a športovom postoji. Zadok “kopíruje“ predok, takže na minimalizmus zabudnite! Celé auto, ako aj všetky jeho časti sú mohutné a dávajú jasne najavo, že ide o vlajkovú loď. Tvary karosérie, famózna šedá metalíza a 19“ disky, to je jednoducho paráda!

Motor, podvozok a pohon všetkých kolies
Tieto 3 prvky sú tým, čo najviac odlišuje testované modely. Mondeo ST-Line má pod prednou kapotou 2-litrový naftový 4-valec s výkonom 140 kW (190 ps) a max. krútiacim momentom 400 Nm. Tento univerzálny motor je spriahnutý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je pre nové modely štandardom, pričom pracuje veľmi pekne, ale vytknúť jej musíme občasné zaváhania a v „normálnom“ režime aj dlhšie reakcie na zošliapnutie akcelerátora. Po prepnutí do športového režimu (tlačidlom na voliči) sú jej reakcie, resp. reakcie na akcelerátor citeľne pohotovejšie.
2.0 TDCi je overenou klasikou, ktorá funguje a ponúka dostatok výkonu a pružnosti takmer v každej situácii. Vyššia váha Mondea však spraví svoje, a preto netreba očakávať, že je to „lietadlo“, to vôbec, ale ostrejšej jazdy sa toto Mondeo určite nebojí. V športovom režime púšťa prevodovka motor aj do vyšších otáčok, takže malý „voraz“ v rámci limitov je povolený. Dôležité je uvedomiť si všestrannosť tejto kombinácie. Ak k tomu príde, budete nadmieru spokojní. Okrem primeraného výkonu a dobrých jazdných vlastností je tento model zaujímavý aj ekonomikou prevádzky. Výsledkom nášho uponáhľaného týždňa bola spotreba presných 6,6 l/100km. Dobré, čo poviete? S plnou nádržou sme prešli 900 km a keby sa trošku snažíme a nemáme tak „rýchly“ týždeň, tak sekneme aj hranicu 1000 km/nádrž. Cestovaniu zdar!
No a čo ten hybrid s ruksakom na hrbe (rozumej kombi)?
Prvý týždeň ubehol ako voda, naftové Mondeo sme vrátili a na ďalší test sme si zobrali hybridné Mondeo vo verzii kombi. Papierovo by to mala byť praktickejšia a úspornejšia voľba, no je to tak aj v skutočnosti? Tak sa na to pozrime!
O dizajne, výbave a základných identifikačných prvkoch v tomto prípade veľa písať nebudeme. Oba modely toho majú veľa spoločného, takže iba vecne. Z pohľadu dizajnu vidieť najväčší rozdiel, ale základy modelovej rady zostali zachované. Kombi pôsobí viac rodinnejšie a na prvý pohľad decentnejšie. Exteriér ponuka viac chrómových prvkov, vrátane masky chladiča a celok je trošku menej výrazný ako verzia ST-line. LED svetlomety sú totožné, s dobrou účinnosťou, dynamickým natáčaním do zákrut a automatickým prepínaním režimov – diaľkové/tlmené. V oboch prípadoch sú vzadu veľmi podarené a modernizované LED svetlá s jasným svetelným podpisom. 100 ľudí, 100 chutí – toto je pravidlo, ktoré sa opäť potvrdilo. Veľa oslovených respondentov malo oči iba pre športovejší liftback, ale dostatok ľudí zaujalo aj decentnejšie kombi.
Čo sa týka interiéru, tak ten je v oboch prípadoch veľmi podobný, akurát hybrid má iný volič automatickej e-CVT prevodovky, rozdielne čalúnenie sedadiel a iný prístrojový panel, ktorý je menší – 2 x 4,3“ informačný panel. Z pohľadu multimédií a asistenčných systémov sa nemení takmer nič, akurát hybrid má k dispozícii aj sledovanie mŕtvych uhlov. Vyhotovenie, kvalita materiálov a celkové spracovanie interiéru je na rovnakej – výbornej úrovni. Kombi sa zdá byť na prvý pohľad praktickejšie, ale počas testu sme mali pocit, že tomu tak úplne nie je. Vpredu je miesta na rozdávanie, ale zadní pasažieri sú na úkor kufra trošku ukrátení. Nevieme, či je to fakt, alebo iba pocit. Každopádne, miesta ponúka aj kombi dostatok – ideálne pre 4 osoby, pričom zadní pasažieri sa tu lepšie popasujú s výškou. Kufor kombi verzie je praktickým lákadlom pre mnohých záujemcov. Áno, to je síce pravda, ale nie v prípade hybridu. Keď sa otvoria automatizované dvere batožinového priestoru, tak zistíte, že niekde je problém alebo skôr zmena. Hybridné Mondeo má v podlahe batožinového priestoru uloženú 1,4 kWh batériu, pričom sa tento priestor podstatne zúžil. Po otvorení nemáte pred sebou vaničku ale „kopec“, ktorý vás bude z času na čas obmedzovať. Máte síce kombi, ale kufor má kapacitu ako bežný hatchback – základ 403 litrov / po sklopení operadiel 1508 litrov. Je to však o prioritách a niekomu to vadiť nebude. Nám z tohoto pohľadu viac vyhovoval liftback, nakoľko je praktický aj pre rodiny s malými deťmi, ktoré potrebujú kočík a iné „zariadenia“. Kapitola praktické využitie je kompletná – je iba na vás, či ste ochotní kvôli hybridnému systému obetovať relatívne veľký kus kufra alebo vám to nebude vôbec prekážať. Teraz sa pozrime na to, či prináša táto „obeta“ nejaké ovocie! Ford Mondeo Hybrid poháňa 2-litrový atmosférický 4-valec v kombinácii s elektromotorom, ktorému dodáva energiu 1,4 kWh batéria. Tá je nabíjaná výhradne rekuperáciou, takže nie je nutné auto nabíjať samostatne. Kombinovaný výkon tejto sústavy je 138 kW (187 ps) s max. krútiacim momentom 173 Nm. K tejto dvojici sa pridáva planétová eCVT prevodovka (bezstupňová), ktorá slúži aj ako delič výkonu, ktorý spoločne s elektronikou rozhoduje o tom, kedy sa má zapájať elektromotor a ako má pracovať systém rekuperácie. Relatívne zložitý systém je jednoduchý a dobre pochopiteľný. Ak chcete jazdiť ekonomicky, je potrebné predvídať a rekuperovať. Batéria sa nabíja elektronikou ovládaným generátorom a systémom rekuperácie, takže čím viac budete rekuperovať, tým viac energie sa vráti do batérie, čo sa pretaví do lepšej spotreby. Pohýnať sa budete zväčša za pomoci elektromotora, ktorý bude bezproblémov aktívny aj do rýchlosti 40 km/h. Samozrejme, akcelerátor je potrebné stláčať jemne. K dispozícii je aj režim EKO a dodatočný systém jemne intenzívnejšej rekuperácie. Prevodovka má okrem bežným režimov (P/R/N/D) aj režim L, ktorý preferuje benzínový motor a zlepšuje reakcie. Systémový výkon je prijateľný, ale neočakávajte, že to bude niečo extra. Hybrid je zameraný na kľudnú jazdu s ohľadom na spotrebu. Reakcie eCVT prevodovky sú dlhšie, ale v tomto prípade sa na to dá zvyknúť. Čísla výkonu hovoria o podobnej dynamike akú ponúka naftová verzia, ale tá je pocitovo ďalej. Jazda s týmto modelom vás naučí zachovávať pokoj a zbytočne prudko neakcelerovať. Systém rekuperácie nie je extra intenzívny, ale aj napriek tomu je možné relatívne rýchlo nabiť batériu a častejšie využívať služby elektromotora. Výsledkom toho bude pekná spotreba. V našom prípade to bolo presných 5.5l/100 km, čo je na danú veľkosť a váhu vozidla pekné číslo. Ak sa budete veľmi snažiť, tak to bude aj menej. Čo sa týka podvozku a komfortu jazdy, tak tu jednoznačne vyhráva Ford Mondeo hybrid. Podvozok tohoto modelu je komfortnejší a trošku plavný, ale vo výsledku krásne filtruje nerovnosti a do kabíny sa neprenáša žiadny buchot. Na športovo ladenú jazdu to nie je, ale to je pochopiteľné. V tomto prípade je väčšia aj svetlá výška, takže šúchanie spodku o vyššie spomaľovače neprichádza počas kultivovanej jazdy do úvahy. Komfort jazdy zaručuje podvozok, ale veľa prispievajú aj pneumatiky s vyšším profilom – 235/50. Auto je obuté na 17“ diskoch, ktoré nevynikajú vzhľadom, ale praktickosťou.
Technická špecifikácia: Ford Mondeo ST-line 2.0 TDCi / A8
- Motor: 1999 cm3 / 4-valec / Turbo
- Prevodovka: 8-stupňová automatická
- Výkon: 140 kW (190 ps) – 3500 rpm / 400 Nm – 2000 až 2500 rpm
- Poháňaná náprava: Obe / Inteligent AWD
- Rozmery: dĺžka – 4871 mm / šírka – 2121 mm / výška – 1482 mm / rázvor – 2850 mm / svetlá výška: ? mm
- Pohotovostná hmotnosť: ? kg
- Objem batožinového priestoru: 654 l / 1446 l
- Objem palivovej nádrže: 62,5 Litrov
- Maximálna rýchlosť: 220 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h: 9,5sekundy
51 860 Eur
Technická špecifikácia: Ford Mondeo Titanium Hybrid / eCVT
- Benzínový motor: 1999 cm3 / 103 kW (140 ps)
- Elektromotor:88 kW (120 ps)
- Generátor el. energie/štartér: 64 kW (87 ps)
- Kombinovaný systémový výkon:187 ps
- Prevodovka: eCVT / bezstupňová
- Poháňaná náprava: Predná
- Rozmery: dĺžka – 4867 mm / šírka – 2121 mm / výška – 1501 mm / rázvor – 2850 mm / svetlá výška: 128 mm
- Pohotovostná hmotnosť: ? kg
- Objem batožinového priestoru: 403 l / 1508 l
- Objem palivovej nádrže: 53 Litrov
- Maximálna rýchlosť: 187 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h: 9,2 sekundy
39 165 Eur
Prečítajte si aj: https://staging.touchit.sk/mitsubishi-outlander-phev-s-plug-in-hybridnym-suv-do-chorvatska-preco-nie/243944Podobné články
Touchit má nový web!

Garmin v tichosti pridal nové funkcie. Aktivujte si ich

Garmin Index Sleep Monitor: Riešenie pre tých, čo nechcú spať s hodinkami (RECENZIA)

Huawei Watch GT 6 Pro: Špičkový dizajn, nové funkcie, dlhšia výdrž (RECENZIA)

Ako fungujú upozornenia na vysoký krvný tlak pomocou Apple Watch

BMW iX3 Neue Klasse: štyri supermozgy, radosť z jazdy a nadčasový dizajn
